torsdag 18 juni 2020

det börjar dra ihop sig......


Imorgon är det midsommarafton. Huu, vad tiden rusar.
Men, idag är det pionens dag. Den skulle jag gärna firat med en vacker bukett med pioner, men tyvärr någon sådan har jag inte tillgång till idag. Bilden ovan är från fikabordet på Ingatorp när det begav sig.

Idag kan vi äntligen få hämta vår beställda rullgardin så kanske vi kan sova lite bättre, eller längre är väl rättare beskrivning. Vi har i dryga två år saknat rullgardin till ett av våra tre fönster i sovrummet men nu äntligen.
Mannen är iväg skickad att hämta.

Kan man verkligen tänka på två, eller flera saker samtidigt? Så känns det ibland.
Först tänker jag på en sak, men så är det en annan sak som poppar upp och kräver uppmärksamhet och som liksom ligger i bakgrunden och väntar på plats. Joo, jag förstår.....vad knäppt det låter.

Så är det det här med mannen och hans operation. 
Hur mår han egentligen??
Jo, på ytan och om man frågar honom själv är svaret bra. Nåja, det får man väl ta med en nypa salt, men samtidigt " ont krut förgås inte så lätt" som ordspråket säger. Men all önskan om snar tillfrisknande.


Nu väntar en del hushållsnära arbetsuppgifter för min del.

Ni andra har säkert också annat mer intressant att göra än att läsa på min blogg.

Ha en fin dag.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar