torsdag 4 juni 2020

nu kunde jag inte hålla mig längre.......


Nu har det gått allt för lång tid sen jag va ute och åt något gott. Idag hände det. Det blev en ägg och sill macka  på vårt lokala café i byn.


Bäst av allt,......jag var inte ensam utan i sällskap med en kär vän. Även om vi har haft och har tät kontakt via telefon och sociala medier saknar vi ändå att kunna träffas I.R.L.
Eller som ordspråket säger " nära skjuter ingen hare"
Idag blev det av och vi hade några mysiga timmar tillsammans.
Dessutom fick jag flera böcker med hem. Nu har jag så jag kan välja och vraka i mitt lilla "bibliotek".

Lite huvudvärk har dagen fört med sig. Så blir det lätt med sol, värme och kraftig blåst som det är idag, i vart fall där jag befinner mig.

Nu ska jag inta ryggläge på TV-soffan där jag först ska ta det lugnt, sen ska jag ta dagen som den kommer.

Ni andra för göra som ni vill och kan.
Hörs gör vi kanske i morgon






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar