onsdag 24 juni 2020

så sant så.....



Det pratas så mycket om Corona/Covid 19 nu så man blir rent yr. Det handlar om rätt eller fel, strategier och förhållningssätt. Det pratas om ny våg av pandemien, vacciner och läkemedel och dagliga lägesrapporer. Jag har slutat följa det så slaviskt som jag gjorde i början. Jag har tyvärr också lättat på mina egna restritionen vad gäller utegång och möte med människor. Förvisso håller jag avstånd, undviker folksamlingar och tänker mig noga för, låter med andra ord sunt förnuft råda.


Väcktes i tidig morgonstund av kramp. Kramp får jag ofta. Det är ofta vaderna men även tår, fingrar och händer drabbas. Magnesium sägs va botemedlet. 
Nu gör det ju inte så mycket om jag kliver upp tidigt, jag kan ju ta en power nap precis när jag vill och känner för det. Så är det ju skönt att kunna sitta i uterummet med mitt pussel någon timma medans det är svalt och uthärdligt där.
Det ska ju bli varmt idag, så det får bli lite svalare platser att sitta på senare idag.



Det har enligt uppgift varit en av de varmaste midsomrarna på många år. Nu är midsommarn över och det enda som minner om den hos oss är vår fina midsommarbukett. Står nog ännu ett par dagar.



Till sist... Håll huvudet kallt, hjärtat varmt och händerna rena, då ska det nog gå bra.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar