lördag 20 juni 2020

midsommarnatts mardröm



Regnet öser ner, piskar fönstren i vårt sovrum, sovrummet lyses upp av ett enormt ljussken och så en knall som inte var av denna världen. Bättre sätt att vakna en midsommarnatt kan jag tänka mig.
I mitt huvud bankar och krampar det, jag är stel och nacken känns som den är gipsad i ett felläge. Allt är åskans fel, eller rättare den åskrädsla jag bär med mig. Åska är en av mina demoner som jag troligen aldrig lyckas bli kvitt.

Tidigare ikväll var allt så mysigt. Vi var några få som tillsammans inmundigade den traditionella midsommarmaten.



Det blev en fin kväll med många världsproblem lösta.
Jag tror bestämt vi kan göra om det nästa år.


Tidigare under eftermiddagen var det invigning.



Invigning av vårt nya fina parasoll. Ett parasoll som fick stå där i vår lilla trädgård och visa upp sig ett par timmar under en ganska solfattig och stundtals mulen himmel. Sen kom regnet! Åh med besked. Blir spännande att se hur det ser ut när dagen gryr.

Nu när jag ändå är vaken och vet att jag inte kan somna om kanske det är lika bra att gå ner och diska och plocka undan lite.


Först vill jag bara passa på att gratulera horsekeeper Anna som visst fyller år idag.


 Tårta med massor av ljus och allt borde hon få..
Kan inte räkna dem alla men nog borde det vara 44 ljus i den tårtan.

GRATTIS som fan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar