söndag 21 juni 2020

långsamhetens dag........



Har förstått att det idag är "långsamhetens dag" och det stämmer, i vart fall här på Casa Prelata. Här går allt i lägsta möjliga hastighet denna dag, och som mannen säger "varför ska det gå så fort, vi har ju inte bråttom. Rätt sagt.
Det var varit en riktigt härlig midsommar trots visst umgängesförbud. Vi har ätit gott, träffat son med familj, även mannens bästa vän och sämre kollega fick komma med på en liten bit sill.
Vädret har varierat med sol och stundtals massor med regn. 

Årets sommarpratare har börjat. Jag hoppade över första avsnitten med "Greta", för min personliga del räcker det nu även om hon är enormt duktig och påläst. Det känns som det i det närmaste är förbjudet att inte hylla henne, så jag vill inte nyansera något nu.

Mina tankar går istället till all sjukvårdspersonal runt om i vårt land. Dåligt med semester och nu även risk för ökad arbetsbörda pga vårt resande i sommar. Jag kan bara påminna Tänk er för!

Ha en fortsatt skön helg och avslutning på årets midsommarhelg.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar