lördag 13 juni 2020

riv inte sönder telefonkatalogen.......




.....I vart fall inte om du befinner dig i Montana/USA.
Det är nämligen förbjudet att i delstaten Montana i USA riva sönder telefonkatalogen..... Ännu en av alla de konstiga lagar som tydligen finns.
Ja, ja det blir nog bra det där.

Mannen är, som jag berättade igår, nu åter hemma.
Han är trött, sover dåligt och har naturligtvis ont. Nu hoppas vi bara att läkningen går snabbt så han snart kan va på benen igen.

Katten springer ut och in mest hela dagen. Ute en stund, så in och kolla läget för att sen omedelbart ge sig ut igen. Skulle han inte komma när jag vill han ska in så låter jag Lars ropa på honom, då kommer han på direkten.

Ute i vår lilla trädgård har gårdagens regn med tillhörande starka vindar gått hårt åt blommor och tomatplantor. En del blommor står i vatten, detta till trots att de inte är näckrosor eller andra vattenväxter. Får väl se vad och vilka som klarar sig.
Vi är ju lovade lite värme, så undrens tid är kanske inte förbi.

Jag har idag läst att forskare gissar att om ca 100 år finns inga äkta rödhåriga kvar. Detta för att den röda hårfärgen har något med miljö och klimat att skaffa. Ju varmare klimat ju färre föds som rödhåriga.

Nåja det kommer vi nu levande troligen aldrig få vetskap om ändå.

Trevlig helg vill jag önska er alla.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar