torsdag 13 augusti 2020

en vanlig dag




Man får roa sig så gott man kan. Idag har jag "roat" mig med att ta en promenad till ankdammen och gett lite goda brödsmulor till ankor och andra fåglar. Sen en tur till affären, idag blev det ICA och apoteket som fick besök.
Väl hemma blev det bakat en paj. Det blev persika och blåbär med smultäcke. Blir väl ok. Resten av dagen ska jag göra så lite som jag bara kan, och det är jag bra på. Egentligen skulle jag städa lite i klädkammaren men det får nog vänta..." Rom byggdes ju inte på en dag" som ordspråket säger.



Så hade jag kameran med ut och passade på att ta lite bilder. Det finns en hel del vackra och majestätiska träd i vårt område. Några av dessa fotade jag och möblerade om lite i dem när jag kom hem



Här har himlen fått ett mer dramatiskt utseende. Ser ut som åskhimmel kanske.
Så såg det inte ut när jag passerade trädet i morse men visst, bilder kan ljuga.




Här ovan ser du orginalbilden. Vad man än tycker om förvandlingen så är det ett helt magnifikt träd


Bilden nedan är jag själv förtjust i. Här kan betraktaren lägga in vilka känslor och associationer den vill.





Orginalet är inte heller så tokigt.
Det finns mycket att upptäcka i ens närområde. Inte behöver man förflytta sig långt för att hitta saker man gillar och kanske rent av som aldrig tidigare sett.


Nä, nu blir det vila och slappa, för ikväll väntar krogen. Väl tilltagna avstånd, inga köer och mycket observant personal. Det ska nog gå bra det här.

Ha en bra dag





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar