torsdag 27 augusti 2020

som ordspråket.......

Ett ordspråk lyder "som man bäddar får man ligga". Det stämde på pricken för min del.  Igår släkte jag lampan vid 00.30 för en god natts sömn. Så blev det inte! Klockan var någon minut över 01 när jag vaknade med huvudvärk och spänningar i nacke och axlar. Klev upp och rättade till kuddarna och la mig igen. Somnade efter en kort stund men klockan 03 var det dags igen. Denna gång bankade huvudet så ihärdigt att jag trodde det skulle brista. Huvud, nacke och axlar satt ihoplimmade och gick nästan inte att sära på. Nu krävdes det medel från det tunga artelleriet. Två värktabletter och en stunds vankande nere i vardagsrummet innan nytt försök att sova.  
Somnade, men snart var det dags igen. Denna gången var det väckarklockan som ville få liv i den i det närmaste livlösa kroppen. Så synd, för nu sov jag riktigt gott!! 
Så för mig fick ovanstående ordspråk en verklig mening.....Men nu var jag tvungen att kliva upp för Redan 08 var dags för återbesök hos veterinären med Brutus.
Veterinärbesöket gick bra men tratten ska han behålla ytterligare några dagar.


Denna dag firade Evidensia någon medlemsdag så vi blev bjudna på kaffe och gofika. Lite tidigt på dagen men vem säger nej till gofika?





Sen har dagen fortlöpt utan större incidenter. Det blev lite shopping på stan, lite pussel. Faktiskt det enda som blev handlat.



Det blev inte mindre än tre pussel. Ett på 1000, ett på 2000 och ett på 3000 bitar. De ska nog räcka ett tag. Hade även tag i ett på 4000 bitar men insåg att jag inte hade bord stort nog att lägga det på så jag fick avstå.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar