lördag 15 augusti 2020

hjälp, och jag har visst glömt........

För länge sen, jag faktiskt för riktigt länge sen antog jag en utmaning som gick ut på att publicera tre bilder på samma bokstav av saker som finns i mitt hem eller som jag har anknytning eller relation till. Minst en gång per vecka och hela alfabetet skulle gås igenom. Igår fick jag påminnelse att jag visst glömt bort mitt antagande under lång tid, mycket lång tid. För att blidka utmanaren kommer det tre bilder idag och det blir på bokstaven K.



Först ut blir KAFFE
Ja, den enda relation jag har till kaffe är väl då att jag inte (aldrig) dricker kaffe. Varför jag har det? Jo mannen dricker om det kommer gäster, inte annars. Vårt kaffekonto är mycket lågt.





Nästa bild blir KANEL



Jo, det är faktiskt kanel i den stora byttan också.
Kanel använder jag mer flitigt både till bak och ibland även till matlagning. Jag gillar kanel om någon undrar.


Tredje bilden är KOPP



Eller rent av Kaffekopp. Kan man få extra poäng för det tro?  
Den relation jag har till koppar är väl att jag gillar koppar, rent av samlar på dem. Har mer en komplett servis som jag försöker ge bort till nära och kära.
Nu tycker jag att jag är på gång igen. Nu ska jag bara komma ihåg........



Jag har också lagt mig till med en annan vana eller ovana välj själv.
För att inte låta mannen störas av tv halva natten igenom (som jag somnat ifrån) har jag börjat lyssna på radio via bluetoofh och öronsnäcka (hörlurar). Jag lyssnar då på sommarpratarna eller möjligen Karlavagnen, två program jag oftast gillar. 
Men, vad hjälper då detta. Inget. Jag somnar ifrån ganska så omgående och vaknar till efter flera sommarpratare och minns knappt vem jag ursprungligen lyssnade till. När morgonen gryr tar jag tag i lyssnandet igen och börjar på så sätt om igen.

Så var det det där med hjälpen jag utropade inledningsvis.
Jag har för avsikt att kanske öppna ny eller ytterligare en blogg. Vore kul om du ville klicka dig dit och försöka göra en kommentar där.
Klicka på länken nedan så kommer du dit

http://lenaochlars.bloggplatsen.se/

Tack för hjälpen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar