torsdag 20 augusti 2020

gamla vänner.....




Häromdagen när vi var på Sveriges sydligaste udde och käkade, åkte vi tillsammans  med några av våra gamla vänner. Så gamla ( dock inte åldermässigt)  att tillochmed pappret blev skrynkligt och gammalt, kunde nästan känna en gammal unken doft från fotopappret.

Nää, nu var jag visst inte snäll. De är båda fina och goa kompisar.

Denna dag har jag gjort rent i ett av mina skåp i förrådet där jag samlar glasburkar, kakburkar och matlådor. Gissa om det behövdes städas undan där. Det finns mycket, mycket mer att städa undan i det förrådet kan jag lova, men det får bli mer vid ett annat tillfälle.
"Rom byggdes inte på en dag" som det så klokt beskrivs i ordspråket.

Så håller jag på med ett pussel som går mig på nerverna. 
Jag har ägnat massor av timmar på att flytta runt bitar och positioner. Blir det rätt på ett ställe blir det knas på ett annat, å så ska vi bara inte tala om färgerna...
Så mycket kan jag säga att min tålamodspåse i det närmaste är slut.

Katten är sjuk!!
Sjuk vet jag inte, men han har fått en stor hård böld eller svullst på kinden och han äter mindre och ratar sin älsklingsmat.
Tid är bokad hos veterinären imorgon så då hoppas vi få svar på vad han har drabbats av.
Kanske är det något inflamerat sår från ett ev. slagsmål. Vem vet.

Det var allt för idag....

Nää, förresten.... så här ser de egentligen ut....vår goa kompispar



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar