onsdag 19 augusti 2020

vi firar igen.....





Idag firar vi Magnus som har namnsdag.
Igår firade jag mig själv med en (vad jag hoppades på) god middag vid havet.
Havet och sommaren var det inget fel på men maten, nä inget som jag jublade över precis. Sillen allt för salt, torrt mos, rinnig lingonsylt och så naturligtvis en besvikelse som gjorde sitt till.




Nä, nu blir det inte sill på den restaurangen på ett bra tag.
Men det finns ju annat att äta där också, t.ex den här rostbiffmackan som såg helt ok ut.



Denna mumsade Anna på och enligt utsago smakade den bra. Dock inget för mig som inte gillar rostbiff.







Efter en kortare promenad i den tropiska, värmen som nästan slog ut mannen min, var det dags att svalka sig med en mjukglass.



Någon nöjde sig inte med en liten utan skulle ha en stor och med strössel.
Hoppas du blev riktigt mätt Martin!

Nu hör jag att det börjar dåna och mullra lite i bakgrunden och jag vet vad det betyder. Det betyder att åskan är på ingång och jag måste ta skydd i klädkammare.

Hörs kanske senare......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar