lördag 29 augusti 2020

När man antar en utmaning och inte slutför........

Nu har det hänt igen. Jag har, för länge sedan, antagit en utmaning om att beskriva tre föremål på samma bokstav i alfabetisk ordning under minst 20 veckor. Detta har jag inte fullföljt och därför fått bassning av min käre vän Ingela S. Jag ska bättra mig, lovar. Har visst kommit till bokstaven L som jag idag ska försöka mig på.
Första bilden på L

LAGERBLAD



Lagerblad blir första bilden. Jag använder ganska ofta lgerblad, till grytor och långkok främst, men även om jag kokar någon korv. Ger fin smak.

Bild 2 LAKRITS


Lakrits hör till mannens favoritgodis. Helst salt men även sött duger.
Själv gillar jag mest sött om det nu ska va lakrits.


Bild 3 LJUS





Dessa ljus är sommarens modell!!!!
Kurvljus!!!
Nää,, jag skojade bara. Det är så ljusen blir om de får ligga i skåpet i ett varmt uterum.
Tänker ändock försöka mig på att tända dem. Det gäller förstås att vara extra uppmärksam och hålla koll hela tiden.
Ingen modell jag rekomenderar.



Så, nu tror jag jag är klar. Måste nu bara försöka komma ihåg att ta mig an utmaningen. Tyvärr är det inte enda utmaningen jag tackat ja till. Måste skärpa mig nu.

Nu ska jag dra mig tillbaka till uterummet och mitt evighetspussel. Åskan har dragit förbi och jag har krupit ut från klädkammaren.

Ha en fin lördag ni alla därute.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar