onsdag 20 oktober 2021

upplyst


Det har varit varmt inatt. Kanske därav svårt att sova.
Aningen duggregn när jag klockan halv sju imorse drog på mig jacka och skor och var nu klar för morgonpromenad. Behaglig temperatur och ett rofyllt mörker väntade mig.  Gick förbi en av de fint upplysta rondellerna i vår kommun. vackert. 

Inte många flanörer ute vid denna tid. Knappt någon bil heller. En ensam och ganska tom buss var ungefär vad jag stötte på denna morgon.



men........
Det blev en fin promenad som piggade upp mig så till den milda grad att jag gick hem och städade i ett av mina köksskåp. Låter kanske inte så värst mycket men de som känner till hur mina skåp brukar se ut invändigt vet att det finns att göra där.


Så är det väl dags att redovisa vinnaren av förra bildgåtan.
Jodå Anna, du liksom Elin, har så rätt så. Det är en äpple/fruktklyftare. Dock var det Anna som var först på svaret så det fina priset går till henne.

Priset denna gång är mig som gäst på en av mig vald lunchrestaurang. Låter inte det spännande?

Senare idag kanske, med betoning på kanske, är det dags för lite skönhetsvård åt mina blommor/växter.
ny jord, större krukor och kanske andra platser. Vi får väl se. Finns några små skott av palettblad som också tränger till att få komma i jord.

Nu, andra frukost i väntan på att mannen ska slå upp de blå och hasa sig ner till köket.
Ha en fin dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar