fredag 8 oktober 2021

det går mot helg

Fredagar är alltid fredagar. Oavsett om man arbetar eller är pensionär.
Denna soliga höstdag har mannen och jag tagit en kort promenad och plockat med oss lite höstlöv hem. Blev faktiskt en helt okey bukett av det hela
Att det är höst märks även i köket. En av mina favoritköksprylar har kommit fram från sommar- förvaringen idag. 


Här i min slowcooker puttrar något som förhoppningsvis ska bli en god höstgryta.

Fredagstädningen hoppas över nästan helt. Det blev bara en liten uppfräsching och dammsugning. Det fick räcka. Bättre nästa gång, när nu det blir.

Mannen har också klippt gräset, kanske sista gången för året.
Den enda som inte bryr sig om årets skiftningar här i huset är Guldkatten.
Hela dagen, nästan, har han sovit i uterummet. Ockuperat min läsfåtölj. Nåja får väl va glad att han låter bli mitt pussel.

Nu lämnar jag bloggen för idag. Kankse är jag tillbaka imorgon
Ha en fin helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar