söndag 24 oktober 2021

två månader till julafton

Två månader till julafton då är det dags för årets första hyacint.
Jag älskar verkligen hyacinter. Dessa kommer nu att avlösa varandra till så långt efter jul det är möjligt.


Kan detta va möjligt?
Att redan få in lite jul i huset  känns väl så där, men det går snabbt nu.

Det är ju också raggsockans dag idag


Då har jag letat i lådorna och plockat fram dessa. Lite mer lättraggare än som de "gamla" vanliga raggisarna. Denna modell räcker väl till mig. 

Denna söndag har solen lyst på oss dödliga och det har varit behagligt att leva. Efter en ordentlig sovmorgon, upp först halv åtta för min del och halv tio för mannens del har allt gått sakta och lugnt.
Det var spelkväll med grannarna går så det blev ganska sent. Halv timma över midnatt avslutade vi sista partiet, sen blev det lite podd innan John B Lund kom.

En  promenad med lånehunden har vi faktiskt också hunnit med.
idag var det mannen som stod för övertalningen/förslaget. Han hade rätt. Det ÄR skönt med en härlig höstpromenad.

Så är det bildgåtan. Nä, jag tror jag återkommer till den om några dagar. Inget rätt svar har ju kommit in så priset får vänta till nästa tävling.

Ut och rör på er ni som har fint höstväder, eller anpassa klädsel till rådande väder och om ständigheter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar