onsdag 13 oktober 2021

konferens av tyngd

En helt underbar höstdag har det varit idag.
Min dag började med en lagom tidig frukost efter en skön och utvilande nattsömn.
Efter mitt morgonte blev det en kortare promenad. Känner mig alltid så pigg och alert efteråt. Borde göras varje dag men jag är ju i sanning även lite lat.

Jag har köpt mig en ganska så fin kryssantemum, om jag får säga det själv. Den lär visst heta spindelkryss.
Tycker den har lite av Halloweenkänsla över sig.


Men jag gillar den så kanske det blir fler köp av denna sort.
En annan blomma jag gillar och som jag också tycker har lite av Halloweenkänsla över sig är den fina nejlika som finns i segerbuketten vår Ravillac tog med hem i lördags.


Lite blodstänk kan man tolka det som.
Buketten lever fortfarande och står nog ännu ett par dagar. Fin kvalitet på blommorna som fås i Danmark.

 Idag har det varit aningen besvärligt att ta sig fram i Malmö. Detta på grund av den stora förintelse- konferensen som hålls i dagarna här i Malmö. Massor av poliser på vägar och i luften. Stora trafikhinder, inställda stadsbussar och trafikstörningar på många platser.
Nåja, snart är det över och det mesta återgår till det normala. Bara räkningen kvar att betala.


Om mor min varit i livet hade hon haft namnsdag idag. Birgit, hennes mellannamn.
Grattis alla ni som heter Birgit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar