tisdag 19 oktober 2021

tjejlunch

Det blev en härlig tjejlunch på Golfklubben idag.
Massor av småprat, skratt och lite sladder varvades mellan tuggorna

Vad börjar med med om inte en sallad....


Här får man plocka till sig vad man själv önskar och tycker om från ett fräscht och tilltalande salladsbord med hembakat surdegsbröd.


Två av oss tjejer valde fisk idag, som vi så ofta gör när vi äter ute.


Fisken var underbar. Goda och fräsch tillbehör.
Egentligen gillar jag inte sådana här såser men denna äter jag mer än gärna flera dar i veckan.

Ingen lunch utan kaffe och dessert



Valet föll på äppelpaj med vaniljgrädde. Den var så himmelskt god att jag lätt skulle kunna stoppa i mig ännu en.

Mätta och belåtna körde sen hemåt med en avstickare till nya biblioteket som öppnade igår.
Även här mådde vi bra.Här bjöds vi på både choklad, godis och en tygkasse med penna och block.

Vilken dag vi haft.
Nu ska jag se till att mannen får lite mat.
Tänks så synd om honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar