torsdag 7 oktober 2021

det borde va ärtsoppa


Igår slarvade jag med boggen igen. Kände liksom ingen motivation. Så blir det väl ibland.
För väl försöka mig på några rader idag.



Torsdagar brukar ju va ärtsoppans dag, men så är inte fallet denna torsdag hos Casa Prelata.
idag blev det, för min del, utemat med bästa kompisar och kolleger på "stan".

Solen skiner och det är ett helt underbart höstväder. Nästan sommarlika temperaturer. Vilken bra dag vi valt för vår utedag.
Inte bara mat, det blev en loppisrunda också. På loppisar hittar man (läs jag) alltid något "bra att ha".


Denna fyndade jag idag. En vägghängare för endast 40 kronor. Sprillans ny i orginalförpackning. Det kan man bara inte säga nej tack till.

Med mig hem fick jag också några böcker


Dessa Två fick jag av Ann-Christine.
De är långt ifrån de enda böcker jag har. Har nu så jag kan läsa resten av mitt liv.

Väl hemma igen stötte vi på grannen som undrade om vi var sugna på lite kortspel ikväll. Sånt kan man u inte säga nej till.

Fick ju, som jag berättade om,  gjort vid vår kyl häromdagen. Inte hjälpte det. Fortfarande vatten på kylskåpsbotten. Får väl tillkalla hjälp ännu en gång. Börjar bli extra viktigt nu att ha en kyl/frys som håller måttet. Det går ju mot jul och då ska mycket stoppas in där.


Ja, så ännu lite värdelöst vetande. September 2007 bestämde regeringskansliet att nu skulle SKA användas i stället för SKALL Så fick det bli.

Tack för idag. Gå ut och njut av det fina vädret (om ni har sådant)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar