tisdag 5 oktober 2021

hinner inte riktigt med......




Tycker tiden rusar iväg snabbare än vanligt. Kanske inte konstigt när så mycket händer.
Lördagen var det tävlingar på Klampenborg, där våran Ravaillac gjorde debut för oss. Att segern var hans har jag ju redan berättat om.
Spelkväll med grannarna senare på  lördagkvällen.

Söndag och då vart vi bjudna på restaurang av grannarna. Vi firade dels grannens pension och så firade vi hans födelsedag som var dagen efter, på måndagen.
På restaurangen käkade vi gott. Kantarelltoast till förrätt och oxfile med bland annat kantarellsås till huvudrätt. Efterrätt hoppade vi över.
Kaffet tog vi hemma hos oss och därefter ett parti 500.

Igår var det måndag och det var då grannen fyllde år. Födelsedagskaffe med kakor och bakelse blev vi  då bjudna på.
Senare på kvällen gick det ju inte att va utan kanelbulle. Det var ju trots allt kanelbullens dag.

idag är det en vanlig tisdag.
Idag får det bli ett eller annat päron som kanske får ersätta kakan till kvällsfikat. Får väl se hur det går med den förhoppningen.

Jag ska också hinna med att handla lite från nätet idag. Det blir apotea och så ska jag försöka hitta lite glada, pigga skor att inhandla

Lite sugen på att kolla på någon kortare resa också, även om det troligen inte blir av.
Men, vad är det för fel hålla drömen vid liv.


När någon sa till mig att jag levde i en fantasivärld höll jag på att tappa min drömbok

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar