tisdag 26 september 2023

kakor i stora lass

Så var det tisdag. Denna tisdag har jar tillbringat tillsammans med mina fina väninnor från förr. Än träffas vi och trvs. Idag blev vi inte lika överförtjusta som vi brukar. Jo, umgänget oklanderligt men bakverken till fikat där fanns mer att önska


Te och Pinocciobakelse beställde jag men oj så besviken jag blev. Pinocciobakelse är nog det godaste jag vet, kanske näst efter fastlagsbulle. Tyvärr blev jag djupt besviken. Bakelsen smakade inte alls bra. Italiensk maräng i mitten och ganska sladdrig och aningen blöt kaka. Mer än vad som saknas på bilden kunde jag tyvärr inte äta. En kopp te för 69 kronor är nog det dyraste teet jag druckit. Hit går vi inte fler gånger, men jag talar inte om vart vi var.


Annat var det förr, och då menar jag bland annat när vi semestrade med All inclusiv på ett femstjärnigt hotell. Frukost, lunch och middag har jag visst redan berättat om så nu kommer jag till dessertbordet, eller borden. Här fanns allt och mycket mer till,
Här följer bilder ........


Dessertborden var alla fyllda till bredden.




Tårtor på tårtor i mängder. Fler än jag orkade fotografera.


Denna dag när det fotades avstod jag från tårta och plackade "bara" till mig av bakelserna.
Nä, en liten tårtbit slank visst också med på tallriken ser jag nu. Jo, ni har mer än rätt. Det blev betydligt mer än som var nyttigt. Jag kan lova att jag hade aningen ont i magen innan det var dags för mellanmål och sen kvällsmat!!!!!

Det var annat än dagens fika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar