torsdag 14 september 2023

baka, baka liten kaka........

Det är en ljuvligt vacker höstdag. Jag har sovit bra med undantag av Guldkattens intensiva galande mycket tidigt på morgonen, nästan natt. Då ville Guldkatten först ha mat sen gå ut och sen att vi skulle kliva upp, vilket vi också fick göra.

Baka, baka liten kaka fick det så bli...


en äppelsockerkaka till kvällens spelkväll. Alltid något. 

Inte nog med att det ska bli spelkväll. Vi har också besök av lånehunden Alfons idag.


Han uppskattar inte att jag bakar så han har lagt sig i hallen och surar. Troligen hade han hellre gått med "farfar" till stallet om det nu inte var för att han hatar att åka bil.

Nu är jag klar med mina måsten. Ja, nästan. Det återstår ju en del pyssel innan kvällen är här. Hunden ska ut på promenad, jag ska lägga lite pussel, laga lite mat åt mannen och lite annat.
Men.......


Ha de

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar