tisdag 12 september 2023

nu är jag här igen

Ett ruskigt väder att vakna till denna morgon. Inte bara huvudvärken som gjorde sig påmind även ett ordentligt skyfall som rusade ner. Gräsmattan är nu dränkt och står under vatten. Översvämning!
Nä, annat var det förr!!Tror jag. I varf all minns jag hur det var den 12 september år 2011. 
Uterummet var till breden fyllt med mogna, söta och stora vindruvor.  De smakade underbart. Vi plockade och plockade och det tog liksom aldrig slut.


Det var inte bara vindruvor som fanns i uterummet. Här fanns också fikon som nu var mogna och ätklara. En lyx att bara kunna gå till uterummet och plocka sig ett fikon.


Utanför uterummet var det också färdiga grönsaker av skilda slag. Rödbetor plocades idag.
Egna rödbetor att lägga in inför vintern är ju inte fy skam.



Idag odlas inte något. Jo några tomater förstås men det ska förhoppningsvis bli sista året. 
Jag är ingen odlingsmänniska och förstår inte varför jag ska odla det som på säsong är så billigt att köpa.

Igår såg jag att en hund skulle ompaceras! Inte vilken hund som helst utan en 4 årig Mudi, en svart hane. Vad jag gärna ville ha honom. Tyvärr, eller kankse turligt nog, har hundstallet inte svarat på mitt PM så det får bli utan huund även denna gång. Men, nu var det kanske nära ändå att vi blivit med hund.

Tack för idag. Kanske är jag tillbaka i morgon


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar