fredag 15 september 2023

slutet på arbetsveckan



Jaha, nu är det dags att skrota skatten på plastpåsarna. Skatten försvinner november nästa år. Betyder det att vi kommer använda  mer och fler  plastkassar när vi handlar nu då? Eller har vi inlärt ett nytt system, att ta med kassar eller väskor med till affären då det är dags att handla. Ja, tiden får väl utvisa. Dock blev jag inte riktigt klok på varför den skulle slopas.

Denna dag är en helt underbar höstdag, i vart fall där jag bor. Det tackar vi mycket för.
Det blir grillat ikväll. Fyra glada kring bordet. Hoppas det inte blir sista grill kvällen denna säsong, men man kan ju aldrig va riktigt säker.
Igår var det spelkväll. Två spel som vanligt. Jag tog hem ett och mannen tog ett. Så var det med den saken.

Tiden går så jag måste påbörja mina förberedelser.
Ha en härlig helg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar