onsdag 27 september 2023

Jag saknar dig

När jag klev ur sängen i morse vid 05.15 låg dimman tjock och tät. Huskroparna låg inbäddade i ett tungt dimtäcke. Vad ska bli av denna dag?
Jo, ganska snart stod det klart att jag tänkte baka något. Men vad?? Det fick bli en test. Ett recept från USA   


en vetekaka fylld med äpple, mandelmassa och vaniljkräm. Undrar just hur detta ska smaka.
Eftersom vi ska ha spelkväll ikväll så blir det gästerna som får testa.

Så vill jag idag minnas en av mina absoluta älsklings hästar. Boss, eller Bosseman som han kallades till vardags.


Så här kunde det se ut vid finishridning, Boss hade ett hjärta av guld och löpte ärligt varenda gång. Fanns ingen plats gjorde han en plats.
En så fantastisk häst får vi aldrig mer. Hans plats i mitt hjärta är stooort. Saknar honom så oerhört mycket. Han löpte hela 96 starter och tjänade in i det närmaste 490 000 kronor. En så duktig häst. Men, in i boxarna på Klampenborg ville han INTE gå, och ville han inte så gjorde han det inte. Horsekeeper fick vackert promenera utanför boxarna med honom tills det var dags för start. En procedur som kunde ta många timmar.
Med andra ord, Bosseman bestämde det mesta.

Nåja, nu är den tiden förbi och vi får se framemot kanske nya fina framgångar vad det lider.

Nu när solen tittat fram tar jag mig nog en liten tupplur på soffan. Ont i ryggen så det får väl även bli en värktablett.

Ha det fint i det vackra höstvädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar