fredag 1 september 2023

välkommen september




Det är nu september månad och hösten är här. Om jag odlat pumpor så vr de nog klara nu, så var det på Ingatorp. Massor fick vi så det fick räcka med en säsong.
Här odlas inget speciellt, gillar att ha det så. 

Det där med odling är kanske som en del tänkta projekt och processer. Börjar bra men slutar lite sämre.
En annan process är kanske det där med tågresor. Spännande i början och slutet men tråkigt i mitten. Längtan att åka och glädjen att komma fram gör kanske att resans mitt blir lite mindre kul, kanske rent av lite tråkig.
En annan ska jag tänkt på är vad som ligger längst kvar oöppnat i kylskåpet. Ja, inte är det godis. Nä, det kan nog va matjesill. Vi ska ha matjesill till middag idag men det är nog numera inte något av en favorit för min del.
Ungefär som att städa. Jobbigt innan och i början men underbart när det är klart.
Städning kan väl va som promenader. Förr var jag snabb men numera går det långsammare.

Hur som helst så ska jag nu packa ner ett pussel jag nyss startade upp. Tråkigt att lägga, för min syn sämre färger och misstanke om flertalet saknade bitar. Redan sett att fem kantbitar saknas, vad kan då saknas i mitten.

Ha en trevlig helg på er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar