fredag 8 september 2023

lite vilse.....


Här mellan plattorna på våran uteplats har denna lilla pensee valt att tränga sig upp.  Är den lite vilse, tror den att det är vår? Eller vad gör den här? Alla andra blommor packar nu ner för säsongen. Men med denna helt underbara värme kan det kankse vara svårt att veta om man nu är en blomma.

Idag tänkte jag göra ett, något mera slumpmässigt val av bland annat mina tankar och drömmar.
En av mina dagdrömmar är väl en storvinst. Men, blir nog svårt att vinna när jag aldrig spelar eller tar lotter.

Jag tänkte också på att flera av mina vänner och väninnor har smeknamn. Inte jag. Inte numera i vart fall. När jag var mindre (mycket mindre) kallade min bror mig för Tekla. Varför vet jag inte.

Ibland  funderar jag på om jag skulle vilja byta plats med någon under, låt oss säga en vecka. Nää, det tror jag nog inte. Jag är nöjd.

Om jag tror på spöken?? Ja, det vet jag inte. Kanske jag tror på något övernaturligt ibland. Har liksom svårt att bestämma mig för om jag tror eller inte. Spöken, änglar eller andar??? Ja, vem vet. Finns det något sanning i de program man kan se på tv om övernaturliga ting?? Medium?? Ja, jag vet verkligen inte. 
Är allt förutbestämt?? Spådomar som slår in, är det bara saker vi omedvetet låtit påverka?
Intressant, men.......
Nä, nu slutar vi här.

Solen skiner och det är en underbar dag. Ut och njut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar