onsdag 13 september 2023

Ingen hund

I går var det nära vi kanske fått en hund. En Mudi!! Nä, det var nog ändå inte så nära men visst var vi lite sugna. Ägarna valde ändå att behålla sin hund. Bra för hunden skulle jag tro.

En hel del hundar har jag haft genom åren. En av dessa var Salukin Ben Huris Pascha el Faruk. En utställningshund.


Bilden är från 1972 och Pascha var 1 år gammal. Bildkvaliten är inte den bästa men nästan den enda jag har av honom. Ytterligare två Salukis har jag haft, en ras jag verkligen gillar även om den är speciell.

Nåja, nog om detta.
Denna dag har bestått av läkarbesök för mannen. Besöket blev utan anmärkning. Mannen frisk. Under tiden han tillbringade hos läkaren passade jag på att gå på kondis. Te och supergod kanelbull blev det idag.
Nu ska det serveras lite rester här på Casa Prelata. Sen blir det väl som det brukar. Lite tv och så kankse några pusselbitar som ska försöka leta sig rätt.

Ha en bra kväll där ni är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar