tisdag 10 april 2012




Det kanske inte är någon som saknat mej eller ens märkt att jag inte bloggat på flera dagar. Det ligger till så här att jag inte kommit särskilt väl överens med min dator. Nä fel av mej, det rätta är att min internet uppkoppling inte fungerat, knappt något alls faktsiskt. Detta har gjort mej sur och tråkig trots att jag (läs vi ) har fler datorer att tillgå. Nä all min tid har gått åt att försöka lösa problemet, för ett problem är precis vad det varit.
I morse packade jag ner min laptop med modem och allt och tog eländet med mej till jobb för att söka experthjälp hos någon "datordoktor" på stan. Nu är inte heller det riktigt sant för jag gav datorn i sin fina datorväska till min sambo med ordern, fixas nu detta mer datorkillen på ditt jobb. Snäll sambo gör ju som han blir tillsagd.
Det första jag frågade, tror visst det var innan jag sagt hej, var naturligtvis " hur gick det med datorn?"
Jodå, svarade den snälle sambon, datorkillen lät meddela att det var fel på modemet som av honom var så ålderstiget att det knappt borde existera längre. Javiss, jag har ju ioch för sig haft datorn med tillhörande trådlöst modem i snart tre år men att det redan hade något av antikstämpel överraskade mej lite.
Imorgon blir det samtal till Telia så jag kan skaffa ett nytt trådlöst modem.
Sen gäller det att skynda på att använda det för vem vet hur länge, eller kort tid, det dröjer innan även detta är passe´.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar