måndag 16 april 2012

Mot min vilja



Denna måndag har jag  tagit semester i tron att jag kan använda hela dagen till mej själv och min egoism men icke så. Trots sovmorgon, eller kanske på grund av, känner jag mej redan stressad och undrar hur jag skall hinna med. Vadå hinna med jag har ju SEMESTER. Det hjälper på något konstigt vis inte, känner ändå stressen och rastlösheten smyga fram inom mej , det finns så mycket som behöver göras.  Guud vad jag är dålig på att ha semester.

Den förbannade trädgården fullkomligt skriker åt mej, kom hit och kratta, glöm inte vattna, klipp lite här är du snäll, du måste röja lite där, skulle du inte iväg och köpa fler växter, nä jag tror jag smiter undan och stannar inne, solen till trots.

Semester är nog bra men då skall man nog inte vara hemma, inte jag ialla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar