söndag 22 april 2012

gamla synder

Igår skrev jag  att jag skulle berätta för er vad jag gjorde igår.......en del av er kommer inte att tro det är sant andra kommer att säja " vad va det jag sa- tanten är inte riktigt klok."
Men som jag också nämnde så rostar aldrig kärlek och det är sant.  Min kärlek är kärleken till hästar och att rida. Nu är det faktiskt ett par år sen jag slutade med ridningen, likaså gjorde vårt sto Fran som egentligen aldrig tyckt om att bli riden.  Detta till trots och trots sambons varnande ord om min orutin, osmidighet och ålder bestämde jag mej för att åter ta upp ridningen för ett tag ialla fall.
Utrustningen har plockats fram och fått genomgå en uppfräscdhning, hästen har dammats av och hjälm och ridskor har kommit fram från förrådet.
Igår var det dags. Hästen som inte blivit riden på ca 3-4 år blev mest häpen och undrade säkert vad som stod på men håll god min i elakt spel. Ridningen igår blev ganska, eller faktiskt mycket kort för det började ÅSKA..... och är det något som kan skrämma upp mej så är det just åska. Hästen, nä hon brydde sig inte ett smack om lite blixt och dunder.
Idag skulle det ridas igen, inget åskmoln kunde skönjas så fram med all utrustning och upp på hästen. Idag var hästen lite mer kinkig, nä detta skall då inte bli en vanligt förekommande aktivitet var nog vad hon tänkte. Hur som helst gick allt bra och jag skall fortsätta rida änne lite till.
Så här såg det ut igår......ja jag vet ingen vacker syn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar