lördag 28 april 2012

Vad kan man hinna med en vanlig lördag

Efter en lagom lång sovmorgon med uppstigning klockan åtta har jag/vi hunnit med en hel del eller vad sägs om detta?

Sedvanliga morgonuppgifter med utfordring och utsläpp av diverse husdjur så som hästar, hundar, katter, höns och ankor. Sen en tur till byn för att posta en del försändelser av te som skulle iväg till kunder, samtidigt ett besök på apoteket för att hämta recept, och köpa avmaskningsmedel till katterna.

Nu blev det en tur över sundet för att köpa hem lite öl. Där passade vi naturligtvis på att käka lite lunch. Det blev som sig bör dansk fläskestej med alla tillbehör. Gudagott, men jag måste nog erkänna att jag åt för mycket för jag har nog mått lite illa under eftermiddagen.


På väg över regnade det stundtals ganska rejält och det var grått och kyligt. Inte trodde man att det skulle bli en så vacker dag bortåt eftermiddagen.

Efter hemkost har vi också hunnit med att mocka till hästarna och städa till hönsen.
Jag har dammsugit, plockat undan i köket och fixat två maskiner tvätt.
Växterna på altanen har fått vatten och lite omsorg. Magnolian framför vår entre har fått en extra tillsyn. Vill ju gärna att den blommar till 1:a Maj. Så här ser den ut just i dag.


Så har jag cyklat en lagom lång runda med hunden.
Alla hästarna har blivit ryktade och rengjorda från den intorkade lera som några hade efter härliga gyttjerullningar.
Vi har också hunnit med att ungås med vänner, sitta ute i en härlig vårvärme med några öl. Även hundarna  var sociala trivdes utmärkt




En av hundarna tog fasta på det där sociala och bestämde sig för att mest social är man nog i någons knä


När vårvärmen avtog gick blev det lite ost med tillbehör framför brasan, hur mysigt som helst.

Nu har gästerna kört hem och jag sitter här ensam och känner mej hur pigg som helst. Sådana här dagar gillar jag.

Imorgon blir det grill med son, sonhustru och barnbarn.
Kul, jag längtar redan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar