lördag 14 april 2012

A La Bonne Heure


Jag vill fortsätta lite på spåret från häromdagen när jag presenterade min första uppfödning, på hästsidan alltså. Jag har fött upp ett flertal hundkullar också. Främst av raserna schäfer och liten Munsterländer men det kan jag ju återkomma till en annan gång kanske
Idag vill jag presentera en annan av våra uppfödningar, en som ligger ganska nära i tiden.  Ett fullblodsto som heter Bonne, ja egentligen är hon döpt till A La Bonne Heure. 
Hon är en ganska stor individ, till färgen brun utan tecken och som fullblodhäst kanske något oädel i kroppen. En snäll och väldigt social häst som jag bara minns gott av.
Hon liksom alla våra fullblodsuppfödningar är tänkta som tävlingshästar men det blir ju inte alltid så. Bonne skadade sig under inridningen och vi bedömde att det nog skulle vara lämpligare att hon fick bli ridhäst och/eller avelssto och på den vägen blev det.
Som föl var hon redan då framåt, social och kontaktsökande. Hon var nyfiken och ganska orädd.
Framför allt trodde sambon mycket på henne som tävlingsindivid. Hon var lite av "pappas flicka"

( häst nr 3 i min lilla presentation)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar