lördag 14 april 2012

Lite kvalitetstid



Solen värmer så gott att man egentligen inte alls vill vistas inomhus. Ändå är det precis vad jag gör, åtminstånde just nu.Förmiddagen har jag använt till att städa och iordningställa lite i affären,  sånt måste ju också göras även om det är att vara inne, men arbetet går så mycket lättare och känns roligare när solen skiner. Sambon har kört en vända till tippen med en del skräp. Skönt att få undan lite. 
Alla djuren, hästar,höns, ankor, hundar och katter har fått sin omsorg och vankar runt i trädgården och verkar nöjda och belåtna med tillvaron, precis som det skall vara.
Middagen är förberedd, det blir korv stroganoff med ris och lite grönsaker, idag i form av brytböner. Men innan dess skall en del träns och sadlar ses över och sättas ihop efter rengöring och putsning.

Helst skall jag också hinna med att plantera lite vårblommor som jag tidigare idag varit på handelsträdgården och köpt.  Hundarna, som just denna helg är tre stycken, väntar på sin långpromenad eller cykeltur. Vi får väl se vad som hinns med för nu blir det först en stund i myssoffan med en bok och för att inte trötta ut mej med att hålla upp boken har jag valt en lyssnarbok.
Vilken bok…….jo det blir ”tyst i klassen” med Björn Ranelid.  Ja, jag vet en del tycker jag är tokig men jag gillar honom.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar