torsdag 5 april 2012

Öppet brev till påskharen!



Snälla Påskhare.

Det har gått några år sen jag senast fick något påskägg. Nu måste vi ändra lite på den mindre trevliga traditionen.
Jag har ju varit precis så snäll, vänlig, hjälpsam och artig som jag brukar så jag räknar med att på det planet finns inga hinder.
De påskägg jag fått tidigare, fastän det var länge sen sist, har innehållit saker som t ex godis, något klädesplagg, blomma ja faktiskt en gång även GULD.
De senaste åren har dock påskägg varit sällsynt gäst hos mej. Nu måste det bli ändring.
Nämnas bör att dina påsk-kolleger hönan och tuppen varit generösa mot mej under hela året. De har bidragit till hushållet med en lagom mängd färska ägg till vårt frukostbord.
Nu till påsk levererar dom både vita, beige, bruna och gröna ägg. Jag förstår att det är för att jag skall slippa lägga tid på att färga. Bara att hämta i hönshuset och sen koka.
Leverans av kyckling är också på gång.

Jag har lite förslag till dej påskhare vad som kan finnas i mitt påskägg.
Jag kan tänka mej en ny dammsugare inkl. förare till densamme. En trädgårdsarbetare med betydligt grönare fingrar än jag själv och som arbetar både noggrant och snabbt. Jag blir inte besviken om du lägger i en mindre bil som inte drar så mycket bensin, att du inte försöker skoja med en leksaksbil tar jag för givet. En lyxig resa till något trevligt resmål gärna vid medelhavet vore inte så dumt.  Ett Golden Card för valfri shopping och absolut utan återbetalningsplikt hör också till mina önskemål.   Om det pga tidsbrist stöter på problem för dej påskhare att hinna med med kan du fylla ett stort ägg med sedlar till motsvarande värde så kan jag ombesörja och välja själv.

Gör ditt bästa. Jag väntar med spänning
Det vore härligt om du kunde fixa fram mitt ägg så tidigt som möjligt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar