söndag 26 februari 2012

Auktionsfynd??



Nä, jag skulle ju inte ropa in något idag på auktion. Det fanns ju inget som jag behövde eller var intresserad av.
Svärdottern skulle inte heller ropa in något utom möjligen några cd-boxar med gamla filmklassiker.
Kanske ytterligare en matta kunde hon ha användning för och så var det ju det fina gamla 60-tals skrivbordet med så fina små lådor och utdragsbar skrivskiva.
Sambon åkte med ner en kort stund och skrev upp några verktygslådor, radio till stallet och lite annat smått och gott som han noga angav högsta bud på. Sen åkte han hem och överlät ropen åt mej. Att han inte lärt sig efter alla dessa år.
Jag började med att buda på en lampa som jag tyckte var så fin och eftersom jag aldrig vill ge mej så blev ju lampan min. Kanske inte något fynd men värra är att nu måste jag inhandla något lämpligt bord åt lampan för den är STOR, men i mitt tycke vacker. Ni andra behöver kanske inte tala om vad ni tycker.


Så var det då radion till stallet, ja här lyckades jag faktiskt göra precis som sambon noterat inte ett öre mer och ändå blev radion min undrar vad det kan vara fel på den?


En anselig mängd buntar med cd-boxar stod nu på tur att auktioneras ut. Här fanns det ett par stycken jag väldigt gärna velat ha men tro nu inte att jag fick något av dessa ropen. Inte svärdottern heller. Alltså inte den minsta lilla film till oss.
Mattor har jag ropat in vid tidigaret illfällens så inga mattor behövde jag idag så nog blev jag förvånad när jag hör att mitt kundnummer ropat in och vunnit budet på en matta i gult!!
Ännu mer förvånad blev jag av att upptäcka att jag därefter ropat in 6 stycken matbordstolar i blått tyg.


Två hyllor typ förrådshyllor med fyra hyllplan blev det också.
Nu var det bara att ringa hem till sambon som fick ta "lastbilen" och komma och lösa ut mej.
Men jag måste ända säja att det varit en trevlig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar