onsdag 15 februari 2012

Vackert te i vacker tekanna



Ledig dag idag och inte vilken ledig dag som helst. Idag blir det sladder och "tjejsnack" en stor del av dagen. Får besök av en kär vän och vi skall ägna dagen åt att låta hakorna arbeta i full hastighet och öron skall vara lyhörda och på helspänn så ingen information går förlorad. Vi har så mycket av vikt att ventilera så jag kan undra om dagen räcker till.
Men en sak vet jag.....vi skall dricka te i massor. Hon är en teälskare av stora mått och tillika en riktig tegourme eller vad det nu kan heta.
Endast det bästa är gott nog så idag bjuder jag på ett av hennes favoritte nämligen svart champagne.
Teet brygger jag i tekannan Bromton Rose, en söt tekanna som ger vårkänsla.
Naturligtvis skall vi avnjuta drycken i en tillhörande underbar tekopp
Teet är både vackert och gott och jag vet att hon ÄLSKAR detta te

Nu måste jag skynda mej med lite morgon sysslor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar