onsdag 29 februari 2012

SKOTTDAGEN



Idag kan vi kvinnor enl. sägnen ge oss ut på friarstråt, den tilltänkte mannen kan, också enl. sägnen, inte tacka nej om någon friar till honom just idag………
Enda sättet för mannen att avböja är att ge den friande kvinnan en dyrbar gåva. Denna dag kan ju bli inkomstbringande.
Fast jag har också hört att man förr menade att det var tillåtet för kvinnor att fria under hela skottåret.
Nu är det ju bra om man har bestämt sej för sin tilltänkta partner redan i förväg.  Jag tror att man kan välja fritt, det gäller bara att vara först så ingen annan kommer och snuvar en på konfekten.
Nu när man har chansen,  vem skall man då sikta in sej på?  Skall man ta en kändis och få valsa runt i skvallerpressen,  kanske en miljonär så man blir ekonomiskt oberoende i hela sitt liv, eller skall man välja från hjärtat.
En annan aspekt är ju att den tilltänkta inte bara bör utan måste  vara fri eller åtminstone ogift.
Första tanken på att kunna få välja fritt var kanske lite lockande men vid närmare eftertanke har jag bestämt mej……….

Jag satsar på hjärtat.  Men fria ska jag inte fria.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar