fredag 24 februari 2012

Man har alltid tid för det man vill göra


Fredag igen….
Hur fort kan en vecka försvinna…egentligen?
Nyss var det måndag och nu är det banne mej redan fredag.  Sportlovet är slut eller så börjar det alldeles strax, allt beror på var man bor. Men jag har inge sportlov inte, nä det är bara till att arbeta och knega.
Sverige har fått en ny lite prinsessa.  Henne, och hennes föräldrar,  önskar jag lycka till livet.

Bokrean har lockat mej att köpa en bok av Björn Ranelid……..ja ni läste rätt. Jag vet att många ogillar honom för att nu använda ett snällt ord, men jag gillar nog honom  i all hans konstighet.
För väl se när jag läst boken vad jag tycker om honom som författare. Boken ja det sa jag kanske inte det blev ” tyst i klassen” jag valde att köpa den i cd-format ifall jag måste somna till den så går det ju utmärkt.
På söndag ska jag iväg med en svärdotter på auktion.  Inte för jag skall köpa något men kika är ju alltid roligt och av någon underlig anledning finns det alltid prylar att plocka in från bilen efter ett besök på auktion.  På tal om bilen, nä nu blev jag lite deprimerad igen.  Ny motor skall sättas in, om jag nu inte sagt det tidigare. Tre till fyra veckor blir det utan bil näää  fy och usch.  Under tiden blir det till att köra med hyrbil.
Kanske jag skulle fortsätta jobba lite nu med det som ger min försörjning.
Kanske vi hörs en annan gång

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar