fredag 2 maj 2014

Välkommen sköna maj






Ännu en fantastiskt underbar dag lider mot sitt slut. Eller egentligen har den redan slutat, känner att jag nog borde befinna mig i min sköna säng så här dags.
Men inte riktigt ännu. Har lite jag måste (läs vill) pyssla med först.

Kalendern säger 1:a Maj idag och redan finns det både blommor och små bär-ämne på våra jordgubbsplantor. Rekord tidigt tror jag, åtminstånde vad det gäller våra plantor. Känns som sommaren redan är på väg att ta sats och rusa frammåt. Så snabbt att vi kommer undra vart tog den vägen.

Paradoxalt nog står det alldeles invid jordgubbsplantorna ett träd som ännu står där kalt och väntar på bladskruden. Det brukar ske i omvänd ordning.

Hönsen har käkat upp det mesta av rabarberns blad och stjälkarna står nu där utan sitt skyddande bladtäcke.
Nåja det gör väl inte så mycket. Själv bör jag inte käka rabarber har doktorn sagt.


Jag håller mig till grillat. Det får jag visst lov att äta. Grillat är GOTT
Vänner och delar av familjen gjorde oss sällskap  vid en picknickinspirerad grillstund idag. Så otroligt kul att träffas, trivas och må bra tillsammans.


Kul att ni kom. Kom snart igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar