tisdag 13 maj 2014

märklig längtan en tidig morgon



Jo jag vet. Det är tidig morgon. Det är tisdag, inte helg eller födelsedag. Det är bara en vanlig tisdag. Ändå är jag vrålsugen på en bakelse. Inte vilken bakelse som helst utan en prinsessbakelse. Gärna stor. Riktigt stor.
Nu vet jag också att jag inte kommer att få någon bakelse eller annat bakverk heller. 
Jag måste jobba! Jag måste också jobba både snabbt och effektivt. Det är bara att gömma undan suget efter sötsakerna.

Nä förresten det är ju inte en riktigt vanlig dag. Det är tävlingsdag idag. Det är förmodligen något av förnedringens dag på tävlingsarenan idag.
En av våra hästar ska tävla idag och vi vet att hon blir sist. VI VET.
Ändå ska hon med i loppet. Visst är det märkligt med sport. När man ser det så är det ju inte märkligt att man en tidig tisdag morgon , nästan inan tuppen vaknat, är sugen på en gigantisk prinsessbakelse.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar