söndag 4 maj 2014

Nyss vaknat



Ja, inte jag. Jag har varit både vaken och uppe en ganska lång stund nu.

Har hunnit med en frukost, gratulera svärdottern per telefon, tvätta en maskin tvätt, blogga, släppt hästarna i hagen  och ordna lite bland mina foto. Det ni! Det är väl inte så illa en ledig söndag när solen skiner och det verkar bli en vacker dag.

Nä det är faktiskt våra blommor i trädgården, framför allt tulpanerna som såg lite morgontrötta ut i morse. De stod där i skuggan och verkade inte just då ha för avsikt att öppna upp sina vackra blommor. Såg nästan ut som de frös lite grann.

Nu några timmar senare ser det helt annorlunda ut. De ler och skiner i kapp med solen.
Blir lite sugen på att ta en termos, fylla den med rykande hett te och bege mig ut och slå mig ner på gräset och njuta av det vackra vädret, underbara blommor och att det är söndag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar