lördag 31 maj 2014

En sommaräng




Det är bestämt så att sommaren är här. På allvar. Den har kommit för att stanna.
 Jag knallar väl ut till vår sommaräng, tar med en bok, en filt och lite fika. Ännu mer fika för jag tog faktiskt alldeles nyss en fika på uteplatsen. 

Helt magiskt att ligga därute. Lyssna på fåglarna. Kolla in hästarna som lugnt och fridfullt betar i hagen alldeles bredvid. Jaga bort några insekter och småkryp som envisas med att vara just på den plätt som jag ligger på.
Så förstås försöka att inte bli nertrampad och attackerad av våra små hundar som avundsjukt ger sig på mig för att jag genast ska kliva upp och ägna mig åt dom.
Här är det svartsjuka på hög nivå och ingen förståelse för lite avkoppling där lugn och ro inbegrips.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar