onsdag 14 maj 2014

Jag hade inte rätt



Jag var ju så säker på hästens resultat och placering när jag senast berättade att hon skulle tävla i tisdags. Då var jag stursk och menade på att jag VISSTE att hon skulle bli sist. Så borde det ju också vara enligt alla uträkningar som går att göra. 
Nu hade jag fel. Att ha fel är ju inget man vill ha i vanliga fall men just denna gång fick det väl duga.
Nu hade jag inte så värst mycket fel, bara någon meter eller som man också kan säga marginellt. Pållen slutade NÄST sist...... 


Trots detta är jag nöjd med hennes insats. Hon kunde inte förväntas ge bättre resultat. Motståndet var för henne övermäktigt.
Trots att hon var taggad till tänderna och la all sin energi där hon skulle.

Nåja dagen eller rättare kvällen förlöpte väl. Ingen fick stå till svars, ingen blev utskälld och ingen tog skada. Alltså en ovanligt lyckad tävlingsdag får tränare och hästskötare.


Det var storlopps-tävlingar med lite extra allt.
På bilden ser vi tränare som bland annat ger ridorder till sin jockey. Inget undantag för oss. 

Visst ser vår jockey sammanbiten ut (dress grön med svart rundel)


Så var de då på väg ner till startplatsen. Koncentrerad jockey och häst. Båda gjorde vad som förväntades av dem.

Hästen mår fint och har tagit loppet bra. Laddar redan för nästa utmaning som troligen blir i Danmark om någon vecka.
Återkommer om detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar