måndag 11 januari 2016

Besviken....



Jag älskar semlor, eller fastlagsbullar om ni hellre vill.
Normalt skulle jag nog kunna sätta i mig minst en sådan varje dag från första semlan för året vilket kan vara redan från slutet av oktober här i trakterna. Jo, det är dessvärre sant.
Så har det inte varit i år. Första intogs ganska sent, inte förrän mitten av december. Den var inte så värst god.  Bullen var inte av den klass och kvalité som jag vill ha. Ändå köpt på ortens ledande konditori. Jag beslutade mig redan då, med en gång, för att inte köpa där nån mer gång. 
Idag slog dock suget efter ovan nämnda bakverk till och jag var med andra ord tvungen att gå tillbaks och köpa.
Jag borde veta bättre och litat på mitt omdöme.
Semlan var lika tråkig denna gång.
BESVIKEN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar