onsdag 27 januari 2016

en sån dag idag.....




Regnet piskar mot rutan och vinden tjuter.
Hästar står i stallet och mumsar på sitt goda hö och har gjort så hela dagen.
Hundarna är badade och får gå ut så lite som möjligt idag.
Själv ligger jag inte på latsidan bara för den saken.
Nä, idag har jag gjort nytta, tycker jag själv i vart fall.
Inget märkvärdigt men det hjälper ju allt lite.

En utrensning i mitt arbetsrum har hamnat på den prioriterade listan över sånt som bör göras (som inte behöver väntas med eftersom det aldrig kommer till nytta mer)

Idag blev det en del CD-skivor, både oanvända och även sådana med innehåll som fick lämna detta hem.







cirka 60 styck totalt varav 20 talet oanvända.
Men vem använder sådana idag...och till vad. De känns lite omoderna och gammalmodiga.
Nä, bort med skräpet. Fast mannen tyckte att jag kunde spara dem...man vet ju aldrig.
Dumt egentligen att fråga honom till råds om jag ändå inte bryr mig om hans råd. Men, sån är jag.






Nu var det ju förvisso inte bara att kasta i kassar och papperskorg. Den manövern tar ju inte så många sekunder.
Nä, först skulle alla skivorna gås igenom och användbart material och innehåll fördes över till min externa hårddisk.
Nu är det ytterligare ca 1500 bilder där, varav massor är kopior eftersom jag inte orkade gå igenom dem 
( eller delar av dem) idag. Får bli vid annat tillfälle eller inte alls (lutar åt det sistnämnda)

Enkel middag idag...enklare än färdigköpt ärtsoppa till mannen och blodkorv till mig kan det väl inte bli.

Jo jag har kanske nämnt det tidigare....jag är allt lite konstig. Gillar blodkorv. Är det verkligen fler än jag som gillar detta??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar