lördag 16 januari 2016

vintern fortsätter

Känns härligt.
Hög luft och gnistrande snö och elva minusgrader. 
Faktiskt skönt.
Igår kväll kunde man tydligt följa temperaturens fall. Från att vara minus ynka två grader sjönk temperaturen till hela åtta minusgrader på fyra km.
Jag frös faktiskt lite när vi begav oss hem efter en trevlig kväll på krogen tillsammans med vänner ( så måste jag ju nämna dem här eftersom jag vet att de läser min blogg varje dag)

Tänk så härligt det är att vi som bor på landet inte har mer än halvmilen till en riktigt bra byakrog med bra och god mat.
Igår serverades vi.......



Ett riktigt gott öl, i min smak alltså.
Kallt, ljust och gott.



Räk och laxtröra på kavring passade fint som förrätt.
Smakade bra, trots att jag numera inte är så förtjust i lax.
Svartvinbärssnaps till denna smakade inte helt fel enligt utsago från de som tog sådan


Fläskfile med rotsaker och riktigt riktigt god och krispig pommes. Svampsås som smakade underbart. 
( bad faktiskt krögaren att få en en gryta sås....ja naturligtvis på skoj)




Att avsluta måltiden på ett värdigt sätt kan vara kaffe och tårta..... så var det för oss. Inte bara en tårtbit utan två  tårtbitar lyckades vi trycka ner innan magen satte stopp på allvar.

En trevlig krog kväll var nu till ända och vi vände hemåt för lite te/kaffe och lite starkare drycker.

Idag blir det annat kul......
helgen har ju precis börjat.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar