söndag 31 januari 2016

Ser jag fel, eller?





När jag gick förbi rabatten i morse tyckte jag mig se något grönt sticka upp där bland alla vissnade höstlöv. Kunde detta vara möjligt. Är det verkligen ett vårtecken?
Jag vet ju mycket väl att jag/vi bor i söder, faktiskt så långt söderut man kan komma (nästan). Här kommer alltid vårtecknen tidigt men jag kände ändå på något vis att jag ännu inte var beredd på detta. Imorgon, om vädret tillåter, ska jag väl ta mig en tur i trädgården och leta efter fler vårtecken.

För övrigt har vädret varit högst skiftande idag. Tror de flesta vädersituationer har varit framme idag. Allt från sol och vindstilla till iskallt piskande regn i hård vind.

Mannen och jag har försökt vara till lite lite hjälp hos son och sonhustru idag som flyttar sin affär till andra lokaler.
Tyvärr var inte den "nya" lokalen i inflyttningsbart skick som utlovats. Det saknades en hel del. Nåja det är ju bara att gilla läget och göra så bra det går åt situationen.
Lite skakigt just nu men det kommer bli toppenbra.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar