tisdag 19 januari 2016

tidig tisdagsmorgon



Jag vill vänta. 
Jag vill inte stiga upp, men jag måste.
Det är heldagsaktivitet som gäller idag. Först styrelsemöte i Lund sen träff med min förening på eftermiddagen. Utanför är det kallt, blåsigt och faktiskt ogästvänligt. 
Jag vill inte.

Hundarna däremot...de vill, ut och springa. De har ännu ingen aning om hur jävla kallt det är. 
Jag märker först nu att det ännu är allt för mörkt på morgonen vid den tidpunkt jag/vi tidigare klivit upp och stuckit iväg till våra jobb.
Nu är det annorlunda. Vi har sovmorgon precis när vi vill och det utnyttjar vi. Idag ringde klockan och jag fick med egna ögon se hur taskigt det är att tvingas upp.


Nu är jag ju uppe så då är det bara att traska ner i köket, sätta på te, göra i ordning en hård knäckemacka med ost och sen är det klart. Klart att möta dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar