fredag 29 januari 2016

Det var en gång.....





När man sitter så där och bläddrar bland papper, foto, brev, anteckningar och annat som jag har gjort de senaste dagarna, är det lätt att man fångas av något som får en att stanna upp och i tanken flytta tillbaka i tiden. 
Just gamla foto är så kul att titta på, minnas tillbaka och faktiskt inse hur mycket man hunnit med genom åren som gått.

Visst hände det att vi tog med barnen ut på lite sportliga aktiviteter. I sanningens namn är vi väl inte någon sportig familj, men delar av familjen tycker det är ganska kul med lite bangolf eller minigolf så där emellanåt. Några av oss är väl lite sämre förlorare än andra förstås.





 Bilderna är ganska exakt trettio år gamla och dessutom tagna med en förmodligen mycket dålig kamera av en minst lika dålig fotograf. Tur att motiven var fina i vart fall.

Jodå, man såg faktiskt ut så där vid den aktuella tiden.
Hawaiiskjorta, tubsockor och seglarskor var inget ovanligt alls. Tvärt om.
Ovan är det bangolfen i Malmö Folkets park som gästas. För övrigt Sveriges äldsta folkpark för er som inte visste.




Vi höll ju oss inte bara hemma vid om ni trodde det. Nä nä, Här gästspelas det på Drottningholms minigolfbana.
Det är ingen orättvis fördelning av klubbor om ni skulle tro så. Tror nog att det fotografen som behöver ha tillfällig klubbvakt.

Kan väl tillägga att jag själv inte har något bollsinne att tala om, därför gör jag inte det heller. Dock stod jag vid denna bana och skämtade inför några Stockholmare att det var väl ingen konst att slå bollen direkt i.

Jag fattade min klubba, la bollen på plats, siktade och sköt......raka vägen in, igenom huset och så i den lilla koppen på baksidan!
Undrar vem som blev mest förvånade......tror jag tveklöst vet svaret JAG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar