lördag 2 januari 2016

Kallt och ogästvänligt



Vädret  har ändrat karaktär. Kallt, blåsigt och minusgrader ja åtminstone en minus grad men det räcker om man adderar blåsten. Jag tror att blåsten är det enda negativa med denna del av landet. Jo jag vet att det blåser på andra håll också men jag undrar om det inte är flest blåsiga dagar/timmar här hos oss. 
Det är ju inget som stör våra hästar i vart fall, lugnt står de i hagen och håller sig i gräset och verkar inte ens ha en aning om det ogästvänliga vädret.
Charley däremot tycker jag mig ana en viss tveksamhet mot att ge sig ut i kylan.
Kanske fryser han?? Han är ju trots allt klippt.


Sagt och gjort.....idag tog han med sig husse och matte till affären som saluför lite varmare utrustning.


Här skulle kollas in och provas. Slutligen var out fiten bestämd och Charley verkade nöjd. Köpet var härmed avklarat.


Stolt behöll han nyinköpet på sig när han åter klättrade ( med ålderns rätt måste Charley numera bäras upp i bilen)upp i bilen för att åka hem och visa upp sig för Frank.
Frank agerade något misstänkt men tyckte väl att det fick duga. Nu undrar vi (mest husse) om kanske också Frank ska kläs för eventuellt kommande vinter)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar